Joan Pujolar, nou president de la Societat Catalana de Sociolingüística

26 octubre, 2015

El professor dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC i sociolingüista Joan Pujolar ha estat escollit nou president de la Societat Catalana de Sociolingüística (SOCS). Pujolar substitueix Joaquim Torres, que ha esgotat, segons els estatus de l’associació, els dos mandats de tres anys.

La Junta de Govern de la SOCS renova la presidència amb Pujolar i manté la configuració de la resta de membres amb Jordi Ballart, secretari; Albert Fabà, tresorer; Lluís Polanco, Josep Gutiérrez i Elvira Riera, vocals, i Joan A. Argenter, delegat de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC).

Segons Pujolar, els principals objectius del nou mandat són «donar continuïtat al treball de l’equip que formen la junta actual i els seus col·laboradors més immediats, que han fet un esforç lloable per establir una regularitat en les activitats, una participació útil en el marc de l’IEC i una consolidació qualitativa de les publicacions impulsades per l’associació» i, al seu torn, «poder aportar idees a l’equip extretes de la pròpia experiència de cara a ampliar el nombre de membres i enriquir l’amplitud dels temes sociolingüístics tractats en els diversos àmbits de projecció de la SOCS».

La SOCS és una societat filial de l’IEC adscrita a la Secció Filològica, en la qual conflueixen diferents disciplines (sociologia, lingüística, antropologia, psicologia, dret, ciència política, història, entre altres). L’objectiu de l’associació és fomentar la recerca i la divulgació sociolingüística i intercanviar informació amb tota mena d’organismes, institucions i persones que investiguen dins i fora de l’àmbit de llengua catalana.

(Visited 13 times, 1 visits today)